Food

Dapur Penyet @ Aeon Shah Alam : Murah tapi …

Selalunya memang Fiqqq akan ambil masa yang lama dalam memilih lokasi untuk makan. Sama ada waktu sarapan, makan tengah hari, minum petang dan makan malam. Tidak tahu apa yang susah sangat nak buat keputusan untuk makan. Rasanya semua hadapi perkara yang sama. Kebetulan jalan-jalan di Aeon Mall, Shah Alam dan banyak sangat pilihan sampai hilang idea. […]

Read More
Food

Hokkaido Baked Cheese Tart : RM 29.90 untuk 6 pcs

Selalu nampak kedai Hokkaido Baked Cheese Tart tapi tiada keinginan untuk beli. Cuma, pada hari tersebut terberhenti dan tersinggah sebentar lantas memerhatikan tart bercheese yang tersusun rapi itu. Ambil masa juga untuk buat pilihan. Bukan apa, berbaloikah? Alang-alang sudah sampai depan kedai maka Fiqqq belilah satu set yang berharga RM 29.90 dan dapatlah 6 biji tart berkeju itu. Boleh […]

Read More
Food

Coconut Shake Klebang : Wajib Singgah!

Kalau bab makanan. Rasanya semua macam wajib singgah. Lebih-lebih lagi yang memang tahap sedap terlebih, berkualiti dan sangat memuaskan. Jadi, waktu pergi Melaka tempoh hari, memang Fiqqq pastikan lalu dan singgah di Coconut Shake, Klebang. Waktu beratur memang perlu bawa bertenang dan banyak bersabar. Lebih-lebih lagi apabila terlihat air kelapa yang mereka tonggang dalam bekas besar […]

Read More
Food

Roti Nan Pak Putra Kota Laksamana Melaka

Roti Nan Pak Putra Kota Laksamana Melaka Roti Nan Pak Putra Kota Laksamana Melaka. Walaupun sehari sahaja berpeluang ke Melaka, Fiqqq tidak akan lepaskan peluang untuk singgah di Restoran Pak Putra, Kota Laksamana, Melaka kerana ingin menikmati kesedapan makanan yang disediakan di sini. Boleh dikatakan tempat makan favourite waktu belajar di Lendu beberapa tahun dahulu. Jadi, boleh lah […]

Read More
Food

Foodsbury : Seksyen 9, Shah Alam

Fuyoooo !!! Foodsbury sudah berwajah baharu. Woot woot. Tidaklah baharu sangat tapi … Almaklumlah, kalau nak diikutkan agak lama Fiqqq tidak datang ke sini. Kali terakhir kalau tidak silap waktu zaman Foodsbury baru buka. Waktu zaman-zaman belajar di Shah Alam. Hahaha. Makin maju. Susun atur kedai pun makin cantik, selesa dan kemas. Kebetulan waktu sampaipun dah hujung-hujung waktu […]

Read More
Food

Burgerbyte ‘grilled with soul’ : Pusat Komersial Seksyen 7, Shah Alam

Lepas habis main futsal dalam pukul 10.30 malam terus berkeroncong perut sebab lapar. Lapar tahap ‘Fiqqq kena makan sesuatu yang banyak.’ Hahaha. Balik, siap-siap dan terus gerak tanpa hala tuju dan tersinggah di Burgerbyte di Pusat Komersial Seksyen 7, Shah Alam. Almaklumlah, sudah pukul 11.20 malam dan kedai yang buka pun tak berapa nak banyak. Pertama kali […]

Read More
Food

Makan Dalam Kafe: Kafe Hipster di Banting

Kalau makan malam dengan keluarga, Fiqqq akan cari lokasi yang makanannya sedap, suasana yang selesa dan seronok untuk luangkan masa bersama. Fiqqq sebenarnya sudah lama aim Kafe ‘Makan Dalam Kafe‘ ni semenjak mereka buka lagi. Baru ni berkesempatan pergi dan menikmata boleh dikatakan semua menu Fiqqq cuba. Hahahaha. Fiqqq malas nak borak panjang. Jadi, boleh lihat sendiri antara menu-menu yang menjadi hidangan Fiqqq sekeluarga. Woot woot […]

Read More
Food

AhCheng Laksa : Jimat dengan ‘All Day Set’ …

“Jom makan!”. Semua akan jom. Apabila tanya, nak makan mana? Semua akan fikir sekejap!!!. Hahaha. Selalu terjadikan? Fiqqq pun mengalami situasi dan perkara yang sama juga. Tapi kan, dalam runsing fikir cari kedai untuk makan tengah hari ‘ter’berdiri hadapan kedai yang diberi nama AhCheng Laksa. Kelihatan menarik. Belum pernah rasa. Ibarat perlu makan tengah hari di […]

Read More
Food

Domino’s Kerak Pastri Berlapis : Pizza Puff-ection!

Wow Domino’s!!! Ada pizza baru ke? Hahaha. Setiap kali ada promosi atau pizza baru daripada Domino’s, Fiqqq tidak akan pernah untuk tidak cuba. Mana boleh lepaskan peluang untuk menikmati pizza yang sedap, berbaloi dan ada pelbagai variasa yang tidak jemu makan walaupun berulang kali ke Domino’s. Kan … kan … kan ??? Fiery Beef Diavola Ta-daaaa!!! Inilah […]

Read More
Back To Top